Dne 3. června 2010 byl představen nový model motocyklu Harley-Davidson Sportster XR1200X.

{phocagallery view=category|categoryid=21|imageid=285|displayname=0|displaydetail=0} Nový model má nejen zvýšený výkon, ale především je určený k rychlé jízdě na evropských silnicích. Proto ke zlepšení jízdních vlastností mu dominuje přední a zadní odpružení Showa. A také byla posílena přední brzda s vyšší citlivostí dávkování brzdného účinku. Jeho vzhled má více evokovat legendární závodní speciály H-D XR750 s rovnými (flat-track) řidítky a dozadu posazenými stupačkami. Celkový vzhled podtrhuje černé lakování motorového ústrojí a výfuku. Nově zpracovaná grafika nádrže a černě lakovaná kola s oranžovou linou po obvodu. Motocykl bude nabízen v černém a bílém barevném provedení nejprve na exportních trzích, prodej v USA je naplánován na rok 2011.

Podrobnosti

• Velkopístové přední vidlice Showa (BPF) eliminující množství vnitřních komponentů použitých uvnitř vidlice, což vede k celkově lehčí hmotnosti vidlice. Velký průměr vnitřního pístu umožňuje snížení tlaku pružin, a tím získá vynikající zpětnou vazbu a bezproblémový chod. Odraz a komprese tlumení může být doladěna seřizovacími šrouby umístěnými v šroubech na horní části vidlice. Každoroční předpnutí pružiny (tvrdost odpružní) se nastavuje šestistranným šroubem M5 na středovém šroubu.

• Zadní tlumiče Showa mají 36 mm písty s dusíkovou nádrží udržující protitlak. Komprese tlumení může být upravena pomocí šroubu na vrcholu zásobníku. Síla odskoku (odrazu) je upravována s otočným kolem na spodní straně. Předpnutí zadní pružiny je také nastavitelné.

• Dvojité přední brzdy Nissin o průměru 292 mm s plně plovoucími rotory a čtyřmi písty.

• Pružně uložený motor XL Evolution 1200 ccm V-Twin černě lakovaný s práškovým efektem. Elektronické sekvenční vstřikování paliva (ESPFI),  vysokovýkonové vačkové hřídele, přesné hlavy válců pro dokonalé chlazení olejem a velkokapacitní chladič oleje. Kompresní poměr je 10:1. Motor poskytuje točivý moment 100,33 Nm při 4000 ot/min.

• Nahoru zalomený vysokoobjemový 2-1-2 výfukový systém se saténovým černým povrchem poskytuje extra velké náklony.

• Podvozek je navržen a vybaven vysoce výkoným rámem z trubek z lehké oceli. Tuhá, z hliníkové slitiny, kyvná vidlice je navržen pro zvýšení jízdních vlastností.

• Pneumatiky Dunlop D209 byly navrženy speciálně pro XR1200X.

• Lehká tříramenná litá hliníková kola, 18-palcové přední /17-palcové zadní, lakované do leskle černé s oranžovou linkou na boku ráfku.

• Široká, černá řídítka (dirt-track) pro lepší řízení a pohodlí.

• Dozadu umístněné stupačky pro rychlejší průjezd zatáček.

• Kompaktní přístrojové displeje (budíky) s bílým pozadím - analogový otáčkoměr, digitální rychloměr, dvojité měření ujeté vzdálenosti a hodiny.

• 3,5 galonová (15, 91 litrová) palivová nádrž letadlového tvaru s filtrem paliva ze slitiny hliníku.

• Výška posazu řidiče 29.2 palců (74,2 cm) se standardním posezem a stupačkami.

• Volitelně je možno dokoupit Harley-Davidson Smart Security System.

  {phocagallery view=category|categoryid=21|limitstart=14|limitcount=0|displayname=0|displaydetail=0}

 

Diskutujte o tomto článku ve fóru (1 odpovědí).

Search

Přihlášení