Našel jsem spoustu článků na netu,jak zazimovat motorku i zaručené případy co udělat a na co nezapomenout:-( Možná jsem líný, ale lít olej do nádrže a karburátoru či další podobné věci se mi opravdu zdají přehnané. Lehce umeju motocykl, ale jen od nánosů bahna, masnota mi nevadí a vosk také ke konzervaci na zimu nepoužívám. Vezmu si olej ve spreji a všechno pěkně potáhnu olejovým filmem, včetně motoru, brzdičů, lakovaných ploch, zkrátka opravdu všude. Do míst s otlačenými šrouby či mírnou korozí nastříkám o to víc, aby se olej "zažral" a poškozené místo více ochránil. Věřte mi, funguje to!
Baterku jednou za zimu vybiju a zas plně dobiju, někdy když je čas to zvládnu ještě před sezónou. Hlavně by baterka neměla být v mrazu, pokud máš studenou garáž, vyjmi baterku a dej ji někam do tepla. Párkrát (opravdu to není víc jak 3x) za zimu pootočím kola (postrčím), aby celou dobu motorka nestála na gumách ve stejném místě a já tím zabránil deformaci pneumatik. Na jaře si dám pozor jen na olej na brzdičích, protože to dlouhou chvíli nebrzdí, ale až pak při pěkném počasí motorku odmastím saponátem a ošetřím přípravky na lak, chrom, hliník, kůži, atd. - motokosmetikou. (jaro 2007) Jelikož se mi stalo, že nečistoty v nádrži jsou a dlouhodobým spánkem se utrhnou př prvním startu nebo v prvním měsíci po zimě, doporučuji, lít do nádrže přípravky proti vodnatění benzínu. např. Velfobin nebo Motorex něco dělá FUEL Stabilizer. Zkontroluj benzínový filtr, podle něj poznáš, zda je nutné vyčistit i nádrž. Benzín stárne cca po dvou měsících, zase plná nádrž zabraňuje vnitřní korozi nádrže, takže je to začarovaný kruh.

Diskutujte o tomto článku ve fóru (0 odpovědí).

Search

Přihlášení