Přední vidlice jde upravit několika způsoby:
* výměnou pružin a pístů (je to až poslední a i drahá záležitost)
* výměnou hydraulického oleje za hustější pro přitvrzení pružení. Co vím používají se standardně tři druhy oleje s různou viskozitou a tím je i dána "tvrdost" odpružení (ve skutečnosti se míchají dva různě viskózní a pak vzniká výsledný olej).
Jak postupovat při výměně oleje: nejprve sundat hlavní matku na vrchu tlumiče. Pozor na stržení závitu, ze spoda na matku tlačí pružina a tak matku přidržuj, aby se při povolování neutrhnul poslední závit. Poté povol dole výpustný šroub křížovým šroubovákem, (olej pěkně vystříkne, tak se nenapij:-). Doplň požadovaný olej (bohužel neznám viskozity jaké se ve všech třech případech používají), neproplachuj, pouze objeví-li se ve starém oleji nečistoty. V tom případě je vhodné vyměnit i všechna gufeta a těsnění, protože někudy se tam ten sajrat musí dostávat. Při pouhé výměně dolplňuj 266 ml oleje do každého tlumiče. Pokud máš nové nebo po rozebrání a čištění doplň 302 ml. Tyto hodnoty jsou pro Sportstery. Můžu říct, z vlastní zkušenosti, že olej jsem vyměnil za prostřední a je to o kousek lepší, i když čekal jsem asi ještě trochu tvrdší pružení. Tak pokud chceš přitvrdit podstatně víc nebo hodně jezdíš ve dvou spíš Ti doporučím, jdi do toho nejhustějšího oleje. Než budeš zavírat tlumiče, je vhodné si vyndat pružinu a nejprve zjistit, kde začíná závit. Označ si tuto pozici matky vůči vidlici, aby jsi potom mohl přesně nasadit vrchní matku a krátkým pootočením ihned zajistil pružinu. Abych nezapomněl, potřebuješ k tomu klíč velikost cca 34 mm.
Zadní tlumiče u většiny Sportsterů a Dyn jsou polohovatelné a stačí otevřeným klíčem /cykovky v hadru postačí:-p/ otočit spodní miskou tlumiče a tím se napne či povolí pružina tlumiče. Pokud to nepomůže, tak už jen výměna, za jiný s jinými pružinami. U větších H-D nebo "Eaglů" se zadní tlumiče upravují vháněním stlačeného plynu, povětšinou vzduchu. Tak lze přes kompresor přitvrdit pérování na požadovanou tuhost. Nepodařilo se připojit k databázovému serveru.

Diskutujte o tomto článku ve fóru (0 odpovědí).

Search

Přihlášení