autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. (2004)

Sportyho jsem před léty taky zvětšoval. Odvrtání válců mi tenkrát dělal někdo od Kloboučníka podle pístů od Wiseca. Je nutné, aby to dělal někdo kdo to zná (né kdejaký vrták aut), protože je nutné před tím stáhnout válec do přípravku, který imituje jeho stažení v motoru. Protože je ocel pružná věc, nedodržení tohoto postupu, by mělo za následek, že po stažení válce v motoru, by se z válcového otvoru stal tvar sudu. Demontáž a montáž jsem si dělal sám, ačkoliv nejsem příliš zručný ani znalý, byl jsem překvapenej, když to naskočilo a potom i bez problému jezdilo. Fakt je, že mi pomáhal kamarád, který totéž současně dělal na svém Sportym. Museli jsme si vypůjčit momentový klíč a sehnat si montážní příručku ke sporťáku, kde jsou tyto parametry uvedeny. Momenty šroubů jsou velice důležité pro správné stažení válce motoru. K pístům je malý instlační manuál, kterým je vhodné se také řídit. Odzávodil jsem na tom úspěšně i nějaké dragsterové závody. Výhody: Větší výkon (neměřen) odhadem o 10 koní, větší krouťák, větší maximálka asi 175 km/h. Nevýhody: Ztráta spodních otáček, větší spotřeba benzínu, větší spotřeba oleje (průběžně se zvyšovala až na 1l / 1000 km). Po najetých cca 20ti tisících se mi to potkalo. Opravu mi dělal Klobouk, na závadu nepřišel, ale shodli sjme se natom, že je to nedostatkem oleje. Po opravě se kouslo již po dvou kliometrech. Po pečlivé práci Kamila Drožďáka se závada odranila. Banalita! Kousek igelitu v olejové nádrži. Od té doby nalívám olej pouze přes sítko.

Search

Přihlášení