Kdo nemusí do svého miláčka dávat originální olej s názvem H-D, tak pro toho bych tu měl levnější alternativu. Do roku 2004 vyráběl Penzoil pod svou i pod značkou H-D totožný olej.
Pro své H-D chtějte Motocyklový olej o hustotě SAE 20W50 (někteří výrobci jej označují i názvem jako V-Twin). Zcela postačí minerální nebo polosyntetický olej. Pro XL je ho potřeba přes 3 litry pro všechny BigTwiny 4 litry. Do Revolutionu V-Rodů se vejde 4.3 litru motocyklového oleje. Do starých H-D patří olej o hustotě 50W.

Tabulka pomůže více:-)
Postup: XL a BigTwin - Na zahřátém motoru (NE po dlouhém stání, kdy stekl olej z nádrže do motoru!) uvolnit zátku z vypouštěcí hadičky, která je někde skrytá pod olejovou nádrží nebo na rámu motocyklu. Vypustit, vyměnit olejový filtr před motorem, zašpuntovat, nalít nový olej. Projet motorku a opět dolít na potřebnou výšku dle měrky. Pozor, po delším stání se může stát, že olej mizí z olejové nádrže a přes vratnou kuličku protéká do motoru!
V-Rod - Na ohřátém motoru, uvolnit výpustní šroub motoru, vyměnit filtr, zašpuntovat, dolít nový olej.
Pokud nemusíš mít chromový olejový filtr je pro Evolutiony i XL shodný s Kadetem do r.v. 1980. Firma FRAM jej prodává pod označením PH966B, Filtron OP570, ostatní výrobce najdete podle katalogů. Já odobně kupuji chromový od Hiltro, také k dostání od Delo či Champion.
Primární okruh a převodovka: Pro primární okruh se do Sportsterů vejde 1,2 litru převodového oleje. Do BigTwinů se dává 0,95 litru (jednu originální láhev H-D oleje). Setkal jsem se s názorem, že pokud nepoužiji H-D olej, tak nebude správně pracovat spojka. Já použím od Custom Chromu, k plné spokojenosti stroje i peněženky.
Převodový olej pro převodovky a mokré spojky s viskozitou SAE 10W30, by měl být vhodný pro naše stroje. Do převodovky BigTwinů se dává cca 0,7 l oleje, dej moto do svislé polohy a dolívej na rysku měrky.
Intervaly výměny: Motorový olej se dle výrobce musí měnit po ujetí 8 000 km a každou druhou výměnu provést výměnu oleje v primárním okruhu a každou 4 výměnu vyměnit olej v převodovce. Přesto servisy doporučují se po ujetí 8 000 km provést výměnu oleje v motoru s výměnou filtru a zároveň vyměnit oleje v primárním okruhu a převodovky (kdo by si pořád pamatoval, zda je to druhá či třetí výměna, že:-).

Search

Přihlášení